Viktiga ord!


Är ord så viktiga att säga? Behöver vi höra vad någon tycker,tänker och känner för att vi ska vara nöjda eller kan vi vara glada med att de visar i handling vad de egentligen vill säga? Vi människor agerar väldigt olika. Vissa har svårt att säga något,de gömmer sig bakom handlingar och när de väl ska sätta ord på deras handling så blir de stumma och kommer inte på rätta ord,vissa det de känner fast i andra ord(springer undan) alltså säger de egentligen inte alls vad de vill få ut ur sig. När man verkligen känner något borde det inte vara lättare att säga då? Att kunna få sin röst hörd är väldigt viktigt,viktigare är de som finns där för att lyssna och ta emot dessa ord. Har vi svårt att säga något på grund av personen som lyssnar? Är vi så rädda för vad någon annan kan tänka sig att säga tillbaka? Om vi inte ta risker i livet hur ska vi då veta vad våra ord kan förändra? Det är inte alltid det bästa att visa man vill ändå höra vissa saker. Vi vill inte gissa oss fram eller behöva fråga vad som händer. Varför är du ledsen? Är du arg? Vill du äta? Är du mätt? Vill du sova? Vill du ha sex? Älskar du mig? Hatar du mig? Så många frågor som vi ibland inte vill ställa utan bara vill höra. Det är bra att man också tänker att det du säger ut i världen komnmer inte alltid ha sitt svar tillbaka eller någon reaktion heller. Det får man ta så länge man känner Ok jag har gjort mitt,lättat på mitt hjärta och nu kan jag gå vidare och känna mer och större.


Tiden rinner iväg!
Tider går undan och man hinner knappt blinka. Mycker händer runt omrking och man känner att ens egna liv sitter still. Tror nog alla känner så hela tiden om inte annat. Vissa får barn,gifter sig,flyttar iväg osv. Man inte hjälpa att tänka,vart har mitt liv tagit vägen och varför börjar inte den också,vad håller jag på med och när ska jag göra de sakerna? Äsh man kan inte ju inte stressa heller,det kommer ju när det är menat eller när tiden är rätt för dig.Ush så snabbt man tänker så,känns det ju som att tiden rinner ännu mer iväg och man gör verkligen ingenting. Sverige är bra på stress och vi stressar mer och mer för varje dag,vi har alltid så mycket att tänka på och så mycket som vi vill göra men ändå känner det inte som att tiden hinner med och ändå planerar vi och ser till att tiden passar men det ska alltid hända något som stoppar det från att hända. Varje år som går så tänker man det här året ska jag kämpa för att det ska bli bra nästa år osv. Har många gånger märkt att det är ingen idé att planera för saker och ting blir inte som du vill,man får försöka vara så realistisk så möjligt och ta saker som det kommer och som det passar bäst för tiden sen löser resten sig eftersom.

Lärdomarna kommer nog mer under veckan men tror nog att dagens inlägg sa mycket;)
Until tomorow
Hope u hade a nice weekend and that the week will be better and warmer!
Peace,Love 6 Devotion
XOXO Miss C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0