Trivas i sitt egna närvaro.

Människor är sällskaps galna. Vi gillar inte att vara själva hela tiden,hur vi än ser på saker och ting. Däremot är det viktigt att vi lär oss att vilja vara själva någon gång. Handla själv,promenera själv,shoppa själv,gå på bio själv,fika själv med en bok. Jag trivs ibland att göra de sakerna själv,kanske inte bio men resten jo. Idag märklte jag att inte lyssna på musik under en hel dag gjorde att jag inte va lika stressad,spänd och mer harmonisk. Läste min bok i lung och ro,kopplade bort röster som fanns runt omkring mig,kunde koncentrera mig mer på det jag ville,blev mindre beroende av min mobil. Jag har känt mig väldigt harmonisk och det är väldigt skönt. Lugnt och sansad gör min dag mycket bättre,positivare samt gladare. Viktigt att ha folk nära men lika viktigt att kunna vara ensam och trivas med ensamheten då och då.


Meditation
Nu kommer ju så klart min underbara man tycka att jag är helt ute och cyklar opch att detta inlägget är tråkigt men det skiter jag fullständigt i. Meditation älskar jag att göra. Brukade göra det oftare förut men nu gör jag det inte alls. Vill ha tillbaka mitt flow med att meditera. Det är jobbigt för vissa men enklare för andra. För mig va det väldigt enkelt när jag väl började. Jag lärde mig ingenstans utan det bara kom utav sig själv. Tände ljus,rökelser,satte mig ner(barfota,korsade ben),satt på lugnande musik och bara blunda. Tänkte inte på något speciellt,jag lät alla tankar jag hade flyta vidare utan att jag försökte kontrollera eller fokusera på de,till slut så va det blankt och jag kände mig mer och mer avslappnad. Har lyckats hitta mina lugnande platser jag går till när jag behöver vila mina tankar. Att meditera är väldigt bra och hälsosamt. Jag rekommendera och det tar inte mer än fem minuter men kan man sitta en lång tid så gör det,mer resultat samt så sover du bättre eller får mer energi beroende på när du gör det och vad du vill ha för energi.

Dagens lärdom:
Trivs med dig själv så trivs andra med dig också.
Att vara ensam ibland är bra för ditt välmående och tankar.
Solen gör en stor skillnad till ditt humör.
Att tänka positivt är verkligen inte enkelt.
Jag är lycklig när de nära mig är lyckliga.

Älskar dig min underbara man.
Kommer att saknar dig otroligt mycket.

Until tomorow
Peace,Love & Devotion
XOXO MISS C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0