Förkylning

Ingen tycker om att vara förkyld. kalla/varma nätterna,hosta så att man spyr(usch) Men det är ganska bitterljuvt. Våren börjar att komma fram och det gör att immunförsvaret påverkas med temperaturen och klimatet. Visst vi blir förkylda,får feber och vi blir svaga men vi får positiva tankar,viljan att bli frisk blir bättre,starkare,vi vill ju njuta så mycket vi kan av våren. Det som brukar hjälpa mig att bli frisk snabbare är mycket vatten,halstabletter,hostmedecin och tankar av att få ha mindre kläder snart,sätta på sig jeans utan något under förutom underkläder kanske heheh, slippa ha handskar(som jag tappade bort idag:( suck) slippa ha mössa(för vamrt,svettigt) och börja ha på sig korta fina jackor igen med höga skor och känna sig sexig,attraktiv. Detta gör att man min förkylning går snabbt bort och jag känner mig friskare samt gladare igen. Det som också hjälper äldigt mycket är när och kära som tar hand om en. Mamma som hör att du hostar,tar med sig medecin till sängen,din älskning som vet att du mår dåligt gör allt för att du ska må bra. Stödet hjälper mycket TACK!!!


Känslor.
De kommer och går. Vi vet mycket väl att kvinnor har enklare och bättre kontakt med sina känslor. Vi vet hur vi ska förmedla de med ord och med vår kropp också. Män däremot(vissa) har svårare att sätta ord på sina känslor,vad de känner för någon. När det kommer till åsikter och säga vad de tänker,det är mycket enklare. Beviset finns i alla kärleksfilmer,mannen tar alltid beslut i sista minuten,han märker då vad som hönder och att han älskar henne och springer då efter henne. Medans kvinnan säger vad hon känner så snabbt hon verkligen känner något. Mannen föärstår inte att vi kvinnor bryr oss om de små sakerna,hur han är mot oss,vi förväntar oss inte att han ska säga de orden,vi förväntar oss trygghet och säkerhet att ni känner som oss. För det är lika svårt för oss och rädslan finns för oss att känna vad vi tycker,skillnaden är att vi inte kan hålla det inom oss(jobbigare,kan inte hålla käften) medans ni kan vänta hur länge som helst. Ta bara inte för lång tid,men stressa inte vi finns här så länge ni visar likadant! Vi älskar att säga jag älskar dig för då vet vi att våra känslor är sanna!

Dagens lärdom:
Stöd är viktigt,spelar ingen roll omständigheterna.
Aldrig för tidigt att säga jag älskar dig.
Känslor har vi alla,vissa visar de lättare än andra.
Förkylning kan vara en ny start.
Jag visste från första dagen vad som skulle ske!

Until tomorow
Peace,Love & Devotion
XOXO MISS C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0