Barn har mycket att lära oss.


 Barn har mycke att säga,att lära oss,att visa oss det enkla som livet har att bjuda på. Barn har en logisk sätt att se saker och ting. De ser de små sakerna som vi har glömt att titta,eller ens märka på. Som vuxna så har barn sina orsaker varför de beter sig eller säger saker som de gör. Om man lyssnar ordentligt eller koncentrera sig på vad de har att säga så märker vi mer och mer hur de försöker komunicera med oss och kanske visa oss något vi inte ha sett. De försöker alltid att tala om saker för oss när det är fel,när de vill ha vatten,när något gör ont ,ja vad som helst. Det är våran uppgift som vuxen och som föräldrar att lära känna vårt barn och lyssna så att vi vet vad det är de har att säga. De vill ju bara det vi vill,få uppmärksamhet,bli lyhörda,få kärlek få uppskattning för det lilla de gör. De är människor som vi.


Från Beethoven till  Tjajoskovskij så har vi underbar klassisk musik. Många tycker att det är tråkigt, dåligt och bara tröttande musik men jag älskar den musiken. Det är ljuvlig,får en att drömma bort,den får mig att bli avslappnad och det viktigaste av allt den får mig att bli glad,lycklig. Den har ingen text som snackar en massa BS utan den spelar bara en musik som fyller mitt hjärta med kärlek och hopp. Den får mig att dagdrömma,den får mig att vilja göra saker. Den ger mig positiv enegri och varje gång jag tar min tid att lyssna om det är nu hemma,när jag läser bok,mediterar eller åker t-banan så njuter jag av det lika mycket om inte bättre varje gång. Den får mig att uppskatta de små saker som jag har i mitt liv och ta vara på det  stora som finns i mitt liv.
Klassisk musik är inte vad man tror,sitter man och lyssnar någon gång så märker man ifall man verkligen gillar det eller inte men ge inte upp hoppet förrän du har provat.

dagens lärdom:
De små sakerna lär jag mig mer utav än de stora.
Jag va menad att födas på en äldre tid då kärleken va stark.
Vi har glömt bort att tänka logisk,med tiden blir vi mer komplicerade som människor.
Det som växer hjälper vi till att växa stort och starkt.

Önskar en trevlig helg.
Peace,Love & Devotion
XOXO MISS C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0