writers block!


Writers block är det värsta som kan hända en person som alltid har något att säga eller " bättre" något att skriva om och ibland så händer det tyvärr att man har inget vettigt att skriva om och man har inte lärt sig något speciellt eller nyttigt att skriva om. För vi som älskar att skriva måste alltid ha något nytt och relevant för sina läsare att läsa om. Vi har våra fina och tråkiga dagar då fanbtasin inte kommer någonstans. Idag är en sådan onsdag. Jag har haft min vanliga dag,gjort det jag ska "borde" göra,saker och ting har rullat på. Har märkt att min gamla arbetsplats va inte a big deal egentligen och skulle alödrig vilja gå tillbaka. Har märkt att jag måste lära mig att lyssna bättre,vilket är nästa ämne (kom på det nyss). Märkt att jag läör mig mer att kolla upp och inte rakt ner hela tiden mot marken vare sig man tror att man ska ramla eller inte på grund av hur halt det är eller ifall man trampar rätt men vad händer med solen som riktar emot dig,eller en person som försöker komma förbi men klan inte? Aja nu blev plötsligt mitt skrivande mycket mer utvecklnade och kan gå vidare till nästa ämne.

Lyssna!!!

Det är så viktigt nyu för tiden att lyssna på varandra,på saker som händer runt omkring oss och mer viktigare är att lyssna på någon som har något viktigt att säga när det gäller dig och kanske din framtid. Att lyssna på råd är inte alltid en höjdare men när en person som har mer erfarenhet och är kanske äldre så är det faktiskt ett bra tecken att man ska lyssna på den personen. Jag har själv väldigt svårt för att lyssna på någon men vill alltid att man ska lytssna på mig. Jag är ganska egocentrisk på det sättet och något som jag är väl medveten samt måste ändra på. Men alla har det inte lika lätt och ibladn är det bara svårt att lyssna när man har mkt att tänka på,när något är tråkigt,något är uttjatad eller bara oväsentligt för dig och någon annan.
Med det så säger jag att min dag har varit lite av allt.
Nu myyysssaaaa..:P

Dagens lärdom:
Lära sig att lyssna är viktigt.
Writers block går över.
Ibland måste man ta det jobbiga före det roliga.
Orkar inte skriva mer.
Goodnight:P

Peace,Love & Devotion
XOXO MISS C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0