Spegla av din säkerhet.


En hand,ett tröstande ord,en blick,en rörelse,en kudde,en famn. Allt som kan få ett barn som är rädd,osäker samt blyg, mycket säkrare och tryggare. När du känner dig säker på vad du gör och har ett bra samvete så kan du få vilket barn som helst att lita och förtro på att du kommer att skydda den. Barn är så viktiga,de är vårt liv,vår framtid, de är allt helt enkelt. Jag älskar verkligen att jobba med barn. De kan vända om hela min dag, från trött till pigg,från arg till glad, från ledsen till lycka. De är bara helt underbara. De har en logik,enkel och rolig förklaring till allt som händer samt ställer de,de självklaraste frågorna som finns och naiva som vi vuxna är ibland kan vi inte ens svara på de. Vi borde lära oss mer utav våra barn. Barn på bussen,t-banan eller på förskolan. De kan öppna ditt sinne igen och få dig att tänka klarare än vad du tror. Jag är glad att jag är i denna värld igen med mina änglar.

Jag gillar verkligen inte sjukhus. Jag ryser i hela kroppen när jag går in i en. Jag vill inte se människor lida eller må dåligt. Känns som om att jag känner deras smärta eller skulle vilja göra något för att de ska må bättre. Skulle inte kunna sova i en sjukhussäng,jag vet inte hur jag ska klara av det när jag föder barn,kommer att bli galen. Förhoppningsvis så tänker jag inte så mycket på det,men inget jag längtar till.

Dagens lärdom:
Trygg i mig själv,trygg i min närvaro.
Spegla av min säkerhet,gör barnet säker.
En hand kan göra mycket.
En ängel ligger bakom ett barns leende.

Until tomorow.
Peace,Love & Devotion
xoxo Miss C <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0