Ingen tid att passa!



Tid!?
Något möte att passa,en plats att besöka,saker som måste bli gjort i tid.
Press,stress och mer tidskrävande. Vi ska alltid ha någonstans att gå och något att göra och vi missar allt det fina som livet,jorden och människor har att erbjuda. Den här helgen har jag märkt mycket mer hur mycket tiden,klockan styr mitt liv på andra sätt. Jag stannar inte och väntar och ser hur saker och ting löser sig runt omkring mig. Jo mer vi stressar fram till en tid som måste passas ju mer förlorar vi av lärdom och stunder. Om vi ser livet som en slo motion bild så hinner vi se mycket mer än vad vi tror. Om vi tar saker som det ska vara bara och inte älta på små saker så lär vi oss att vara lyckliga över de små saker och slipper bli sura,irriterade eller bara besvikna över det lilla minsta som inte funkar på grund av tid.

Tiden må flyga iväg "tror" vi men de flyger iväg snabbare om vi stressar fram allt. Om vi tar vår tid och låter sakerna komma till oss och koncentrera oss på vad vi verkligen vill utav dagen så garanterar jag att vi hinner med mer,vi njuter mer av dagen och tiden går faktiskt långsammare och då känner vi inte att tiden är bortkastat och vi har missat en hel dag på att försöka hinna. Tålamodet finns om vi tar det LUGNT!!
Jag har själv svårt med det men denna helgen så funkade den helt underbart och logiskt.



Jag vet att alla börja känna att vintern är på väg igen, men jag har hoppet att våren ligger bakom hörnet och den smyger sig fram sakta med säkert. Tills dess så får vi försöka hålla ut med snön,is och de kalla vindarna. Vi kan vara glada att solen dyker upp rätt ofta och att vi inte ha så många molniga dagar.  Jag uppskattar solen och lugnet mer nu än någonsin. Med detta lämnar jag er och säger imorn är det en underbar dag som måste firas ni som är singlar,flörta mycket,försök hitta en dejt,eller gå på bio med en massa vänner,njut på ett mysigt sätt. Ni som har en partner ta denna dagen och lägg allt som har med vanliga vardagen åt sidan och uppskatta er käreste till fullt,vi behöver en dag att bevisa extra att du bryr dig om personen vid din sida. Man kan inte alltid visa det med allt annat man har att göra i vardagen så passa på nu och njut. I WILL;)

Helgens lärdom:
Take it easy.
Have patience.
Do what makes u happy ones,twise as long as u are happy.
Take your time and u will se how much u can get out of it.
until tomorow.

Peace,Love & Devotion
XOXO MISS C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0