Giftemål= Fängelse?


Är det verkligen så?.Tycker ni män att det är så? Är ett äktenskap ett fängelse? Man får inte göra något,kvinnan blir som en mamma,hon håller mer koll på er och ni måste alltid fråga henne vad ni ska göra innan ni ens tänker på det själv? Är äktenskap för er så överdrivet?. Tycker ni inte att äktenskap är en vänskap,kärlek som blir starkare och starkare när ni har lovat varandra till evighet,att ringen talar om att ni hör till varandra,att ni är varandras "halvor"? Giftemål är något man lovar till varandra,det är ett papper man skriver under men inget borde ändras från ett stadigt förhållande och giftemål. Det borde fortsätta likadant om inte som sagt starkare och mycket bättre. Blir ni män mer stressade,pressade? Behöver ni mer frihet? varför isåfall?.Aja en annan tanke som vi kivnnor får mer och mer och som män kanske också tänker på väldigt mycket är.


Hus,kläder,pengar,barn osv. Men det borde man tänka på i överhuvuvdtaget när man är tillsammans med någon man funderar på att leva med resten av sitt liv eller ser en framtid med. Alla de sakerna är viktigt att veta.
Vuxenlivet är inte lätt och att dela så mycket med en annan person är ett stort kliv in i framtiden. Är vi någonsin beredda för det eller är det något vi känner och bara gör?
Jag vet inte om jag är beredd men jag vet att mina drömmar om att ha det blir bara starkare och starkare för varje dag jag blir kär och kär och ännu mer kär i den underbara personen jag har vid min sida.

Dagens lärdom:
Vi är aldrig beredda.
En risk är aldrig säkert.
Älska med inga förväntningar.
Äktenskap är en gåva, tro och hopp.
Vi föds ensam och vi dör ensam men vi må inte leva ensamma.
Njut av din käreste sällskap.

Until tomorow.
Peace,Love & Devotion
XOXO MISS C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0