Förskollärare,Barnskötare,Ledarskap är underskattade!!


De som jobbar inom omsrog är verkligen underskattade.
Det är de som tar ut era barn och hjälper deras grovmotorik att utvecklas.
Det är de som läser för era barn.
Det är de som klär de varmt när de ska ut i det kalla vädret när det regnar eller snöar.

Det är de som fryser häcken av sig när barnen måste ut och leka i snön,regnet. Det är förfärligt vad vi som jobbar inom omsorg får stå ut med. Så uppskatta oss lite mer och ge oss uppmuntran när du se en lärare/barnskötare som tar hand om ditt jobb,det är FAN inte lätt. Belive me.

Next subject!

Andedräkt.
Har ni märkt att även om människor borsta tänderna och tror att de är färscha om munnen så luktar de förfärligt?. Kan tänka mig de som åker på tunnelbanan som har precis gått upp inte duschat och haft brottom men hunnit borsta tänderna känner sig ändå fräscha? hmm satt iaf brevid någon imorse på bussen och jag blev glad så snabbt jag gick av bussen och fick känna den iskalla brisen för den va så mycket fräshare än hennes mun URK!!! Borsta inte bara tänderna,borsta tungan,där sitter mest av bakterierna kvar. Alla luktar men vissa mer än andra och hur långt du än står ifrån personen så är de ILLALUKTANDE!! Jag ä själv rädd för att lukta fast jag gör allt jag tror är rätt så försöker jag alltid ha tugummi i munnen eller dricka mycket vatten som rensar magen och gommen från det man kan ha ätit under dagen eller morgonen.

Dagens lärdom:
Jag ska aldrig underskatta mig själv igen.
Ta aldrig vilket jobb som helst.
Alla har sina gränser,gör det som får dig att må bra.
Alltid ha med mig tugummi!:P
EN dålig dag kan bli bra. med goofy humor:P

Until tomorow
Peace,Love & Devotion
XOXO MISS C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0