Drömmar


En dröm är en psykisk upplevelse, som oftast uppträder under REM-sömnen där den upplevs ha en berättande form. Mental aktivitet förekommer även under djupsömnen (slow-wave sleep), men är då nära nog statisk; det rör sig då mer om situationer än om historier. Drömmar innehåller ofta detaljer som inte stämmer med verkligheten, och det har sedan urminnes tider varit lockande att försöka tyda dessa som en djupare innebörd eller som förutsägelser om framtiden. Ett känt exempel är beskrivningen i Gamla Testamentet av hur Josef tolkar faraos dröm som en förutsägelse om sju år av överflöd, följda av sju svåra år. Sigmund Freud gjorde omfattande drömforskning och menar att drömmar är resultatet av inre konflikter mellan omedvetna lustar (främst sexuella) och spärrarna mot att utföra dessa önskningar. Dessa konflikter uttrycker sig i drömmarna som dold symbolik
Jo DRÖMMAR!
Vi alla drömmer,åhhh vad vi drömmer fint,tryggt,vackert,avslappnad,skrämmande,djupt,sårande,spännande,förkrossande och mycker mer som drömmar gör.  Jag drömmer väldigt upp och ner och kommer oftast ihåg mina drömmar,det jobbiga är att jag alltid vill tyda de och vill veta vad de verkligen betyder. Vi alla tror på olika saker och jag tror nämlingen att drömmar är en del av mitt samvete eller att universum försöker säga något till mig genom mina drömmar. Jag tror att mina drömmar hjälper mig att leva vidare,att vilja drömma mer och större. Däremot vill inte att drömmar ska ta över mitt liv. Lär mig varje gång för att det inte ska hända.

kärlek=svartsjuka,tokigheter.

Kärleken är stark. Den får dig att göra saker du aldrig trodde att du kunde eller skulle.  Den väcker fram känslor hos dig du aldrig haft. Får dig att göra saker du annars tycker är löjligt. Du beter dig som ett barn som inte har fått godis på lördag. Du säger saker som du vet är absurd. Jag ligger på den nivån. Blir sur för det lilla minsta. Vet jag att han har pratat med någon tjej blir jag galen eller gör han något utan mig blir jag svartsjuk. Säger saker jag inte menar fast jag försöker skämta bort det. Varför beter vi oss som GALNA kvinnor så snabbt vi inser att vi har hittat kärleken? Vi blir så osäkra,rädda och försiktiga. Vi vill inte att personen ska dumpa oss och märka att han har tagit fel beslut och att han har hittat någon smalare,vackrare,sexigare och mognare. Jag kan ärligt talat säga att jag har aldrig mått såhär. Har inte brytt mig så mycket inom"normala" gränser ifall någon skulle dumpa mig eller kanske vara otrogen eller vad de gjorde när de inte va med mig. Jag brydde mig inte för jag har märkt att jag har aldrig haft så starka känslor för någon och det skrämmer mig. Jag försöker och lär mig att överkomma mina rädslor över förhållande och inte springa iväg så snabbt det blir allvarligt.

Helgens+mån,tis lärdomar.
Dagst att bygga upp självförroendet igen!
Han kan säga mycket fint men bara du kan säga vad som är sant om dig själv.
Drömmar får dig att tänka logiskt.
Drömmar får dig att vilja drömma vidare och uppnå något.
Vintern+kylan påverkar alla på något eller annat sätt.
Until tomorow
Peace,Love & Devotion
XOXO MISS C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0